Praktische informatie

Op deze pagina vind je praktische informatie over onze vereniging. Meer informatie vind je in het ABC.

Scoutfit (uniform)

Net als alle groepen dragen onze leden (vrijwilligers) een uniform. Daarnaast zijn er t-shirts en truien van de groep.

Het uniform bestaat uit een blouse (rood voor de Bevers, groen voor de Welpen, beige voor de Scouts, Brique voor de Explorers, Roverscouts, en vrijwilligers die geen leiding zijn), de das (deze krijg je bij de installatie, en een blauwe broek.

Op het uniform komen het speltakteken, installatieteken en naambandje van de groep, ook deze krijg je tijdens de installatie. Wanneer je insignes haalt mag je deze op je blouse maken.

Een nieuwe blouse is rond de €35 nieuw bij de Scoutshop ook vind je ze geregeld op Marktplaats. Een Kizito trui (€23) of t-shirt (€10) is niet verplicht maar wel handig voor bijvoorbeeld op kamp. Deze kun je kopen bij de leiding.

Contributie & andere kosten

De contributie voor onze groep is € 8,50 daarnaast wordt de bijdrage voor het jaarlijkse zomerkamp gespreid geïnd, gelijk met de contributie. Momenteel zijn de bedragen als volgt;

Bevers

Welpen

Scouts

Explorers

€ 15,

€ 21,

€ 21.

Naast de contributie wordt per kamp (voorjaars-, najaars, pinksterkamp) een aparte bijdrage gevraagd. Dit is meestal tussen de €12,50 en €20,- per kamp.

Zijn de kosten een probleem? We werken samen met stichting Leergeld. Klik hier voor meer informatie of een aanvraag.